Test: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI

Ispis

 

Octavia Scout zadržala je brzinu i upravljivost limuzine, a zahvaljujući opjevanom 4x4 pogonu donosi i solidne terenske mogućnosti. U svim detaljima primjetna je vrhunska krajnja obrada, što na najbolji način govori da Škoda napreduje krupnim koracima.

Povišena karoserija s istaknutim ojačanjima jasno distancira Scouta od obične Octavie. Odmah se stiče utisak da je Škodin trendovski model robustan i izdržljiv. Scout iz svakog ugla izgleda elegantno i snažno, što posebno cijeni ciljana grupa kupaca. Njima su namijenjeni specijalni aluminijski naplaci Proteus od 17 inča koji prikrivaju sofisticirano vješanje.

 

 



I unutrašnjost je usklađena s terenskim ambicijama. Nožne komande su presvučene materijalom koji sprečava klizanje obuće zaprljane blatom. Na strani suvozača instalirana je ručka koja je naročito korisna prilikom ozbiljnije jurnjave po makadamu. Ostalo je manje-više isto. To znači da unutrašnjost nudi dovoljno prostora za cijelu porodicu i njihov prtljag. Veoma korisnim su se pokazale mrežice za učvršćivanje tereta, koji bi u slučaju vožnje po lošem terenu mogao udarati o bočne stranice. Ukoliko je prtljažnik nedovoljan za sve što želite ponijeti, višak stvari možete prenijeti na krov. Na serijske krovne nosače mogu se instalirati razne nadogradnje koje omogućavaju i transport kabastih stvari.





Za savladavanje ozbiljnijih zadataka zadužen je snažni turbodizelski-agregat. Radi se o poznatom motoru koji iz 2.0 litra radne zapremine daje 140 KS pri 4.000 obr/min. Za vožnju po teško prohodnim terenima od presudne je važnosti obrtni momenat koji maksimum od 320 Nm otpušta pri (niskih) 1.750 obr/min. Već tokom prve vožnje primijetili smo da je prvi stepen prijenosa ekstremno kratak. Takva koncepcija mjenjača na neki način nadoknađuje nedostatak klasičnog reduktora. U prvoj brzini Scout se bez problema penje i uz najveće moguće uspone koji se nađu pred njim.



Ostalih pet stepeni prijenosa raspoređeni su ''normalno'' i ubrzanja su linearna. Prilikom vožnje po makadamu, zaključili smo da se Scout osjeća kao riba u vodi. Upravljanje je precizno, čak sportsko. Pogon 4x4 sa Haldex spojkom radi savršeno. Kada nema proklizavanja, snagu usmjerava na prednju osovinu. Time se štedi gorivo, ali i skupi sklopovi transmisije. Kada se stanje podloge pogorša, Haldex spojka trenutno uspostavlja vezu sa stražnjim parom točkova, čime se drastično poboljšava trakcija. Na šljunkovitoj podlozi ubrzanja su fantastična. Tu nemaju nikakvih šansi ni znatno jači automobili s pogonom na samo jednoj osovini. Isto tako je i na snijegu, kojeg u Bosni i Hercegovini ima i previše. Zbog povišenog podvozja očekivali smo mnogo više ljuljanja na asfaltnoj podlozi. Ali, ono je izostalo. Scout vozi kao svaka druga Octavia, što je posebno važno vozačima koji imaju samo jedan automobil.



Neophodni terenski dodaci na karoseriji nisu drastično narušili aerodinamiku te se na autoputu lako dostigne obećanih 197 km/h. Prvih 100 km/h postigne se za (kratkih) 10,2 sekundi, što Scouta stavlja u rang startnih automobila. Grubi ''pumpa-dizna'' agregat zadovoljava se s malo skupe nafte, a prosječnu potrošnju je lako održati ispod 7 litara. Naravno, u gradu ne treba očekivati manje od 10 litara nafte na 100 kilometara. To je danak koji donosi veća masa sofisticirane transmisije. Dakako, vožnja po zahtjevnijim terenima također će povećati potrošnju, ali ljubitelji 4x4 automobila ni ne očekuju drugačije.



Uvijek se vodila velika polemika o stvarnoj potrebi za povišenim automobilima sa 4x4 pogonom. Većina vozila veoma rijetko silazi s asfalta, što znači da tokom radnog vijeka bespotrebno rasipaju energiju. Opravdanje zbog snijega na putu također ''ne pije vode'', jer današnje zimske gume omogućavaju odličnu trakciju automobilima s jednom pogonskom osovinom. Vozila kao što su Scout itekako imaju smisla, ali samo ako su nam zaista potrebna.



Onaj ko je spreman izdvojiti 53.431 KM do registracije dobit će upotrebljivo vozilo u svim uslovima i koje uz to zastupa sve najmodernije trendove. Zbog svega navedenog ne trebamo se čuditi ako Scouta s tragovima blata vidimo parkiranog pred pozorištem. Tamo se, baš kao i na terenu, odlično snalazi.

 

auto.ba