SapnaOnLine

 
 
Ovdje ste:: Lifestyle Auto Auto Sport Audi je uspio ostvariti drugi hattrick u Le Mansu
 
 

Audi je uspio ostvariti drugi hattrick u Le Mansu

Ispis

Audi R10 TDI i dalje ostaje nepobjediv na 24 sata Le Mansa: i u svom trećem nastupu pobijedio je dizelski sportski automobil na francuskoj klasičnoj utrci na duge staze.


U 76. sezoni utrke, koja gotovo da i nije mogla biti napetija, trijumfirali su Dindo Capello (Italija), Tom Kristensen (Danska) i Allan McNish (Škotska) za volanom Audija R10 TDI sa startnim brojem 2.

S napetošću očekivani dvoboj između Audija i Peugeota donio je što je i obećavao: oba proizvođača automobila su sa svojim dizelskim sportskim automobilima, pred rekordnih 258.500 gledatelja, pružali dvoboj koji je Audi na kraju uspio okrenuti u svoju korist, s prednošću od 4,31 minute.

Za vrijeme cijele utrke, pobjednički Audi R10 TDI i najbolji Peugeot 908 nikada nisu bili udaljeni za više od jednog kruga razlike. Nakon što je Peugeot u početnoj fazi odredio tempo utrke, tijekom noći se pokazala pouzdanost i efikasnost Audija R10 TDI. Nakon što je u Le Mansu počela padati kiša, Dindo Capello, Tom Kristensen i Allan McNish su u 5:17 sati preuzeli vodstvo i nisu ga više ispuštali iz ruku do cilja u 15 sati.

Na stazi mokroj od kiše Audijevi su piloti mogli u potpunosti pokazati premoć Audijevog TDI Powera i izboriti se za jedan krug prednosti. Osim toga, profitirali su na činjenici da je Audi Sport Team Joest započeo utrku s podešenjem koje je bilo najbolji kompromis za suhu i mokru stazu. Dok je konkurencija za vrijeme utrke prelazila na setup za kišu, Audiju je preostala samo promjena guma.

Međutim, ona se odvijala sve češće kako su se u drugoj polovici utrke vremenski uvjeti stalno mijenjali. Slick, intermediate, kišne gume - odlučujuće je bilo u pravi trenutak odabrati prave gume.

Audi Sport Team Joest i Audijevi piloti su se pritom u potpunosti držali svoje rutine i funkcionirali su bez greške. Jedini trenutak straha u dramatičnoj završnoj fazi bio je sudar između vodećeg i jednog zaostalog vozila u koji je bio uključen Tom Kristensen, bez svoje krivnje. Tu se dokazala robusnost Audija R10 TDI koji je radio cijelih 24 sata bez i najmanjeg tehničkog problema.

Za Škota Allana McNisha je to bila druga pobjeda u Le Mansu nakon 1998., te prva s Audijem. Danac Tom Kristensen je povećao broj svojih pobjeda u Le Mansu na ukupno osam. Talijan Dindo Capello je nakon 2003. i 2004. pobijedio treći put.

Za Audi Sport Team Joest je to s Audijem R10 TDI bila treća pobjeda u nizu. Tako im je po drugi put, nakon 2000., 2001. i 2002., uspjelo postići hattrick: tri pobjede na Le Mansu s istim timom. Le Mans prijelazni trofej na taj način prelazi u posjed tvrtke AUDI AG.

Preostala dva Audija R10 TDI su na cilj stigla na pozicijama četiri i šest. "Youngsteri" Lucas Luhr, Alexandre Prémat i Mike Rockenfeller su, do malo prije završetka utrke, imali mogućnost za mjesto na postolju i bili su na trećem mjestu. Međutim, u predzadnjem satu se trebao mijenjati filtar ulja V12 TDI motora.

Nesreću su imali i Frank Biela, Emanuele Pirro i Marco Werner: Pobjednici 2006. i 2007. godine su izgubili mogućnost boljeg plasmana u nedjelju ujutro zbog promjene spojke kao posljedice okretanja na stazi i potom dovoženja u drugoj brzini.

Na desetom nastupu na 24 sata Le Mansa Audi je pobijedio po osmi put. Od 2000. godine je na Le Mansu Audijeva tehnologija nepobjediva. "To je bio uspjeh vozača, tima i učinkovitosti Audijeve TDI tehnologije - trijumf pouzdanosti", objasnio je Rupert Stadler, predsjednik Uprave AUDI AG koji je osobno pratio utrku Le Mans u Audijevom boksu. "To je bila najnapetija utrka u Le Mansu koje se mogu sjetiti. Imali smo jakog protivnika koji je imao izuzetno brzi automobil. Ali još jednom se pokazalo da je u Le Mansu najvažnija pouzdanost i učinkovitost. Ponosan sam na ekipu. A to može biti i svaki suradnik i kupac Audija."

 audi.com.hr

 
 
 
 

Najčitanije u zadnjih 30 dana

Ko je tu?

Nijedno
Trenutno aktivnih Gostiju: 71