Ford Focus RS

Ispis

 

Fordu nije trebalo dugo da nakon zadnjih najava i testiranja na Nurburgringu prerdstavi gotov proizvod, ta?nije svoj najja?i kompakt koji ?e uz sve ostale ?ari imati i 300 KS koje, kako kau, uspjeno prenosi samo na prednju osovinu.

Nakon finalnih testiranja Ford je prekinuo neizvjesnost, te je prije premijere na British Motor Show-u objavio prve detaljnije fotografije i ta?ne tehni?ke specifikacije. Svi oni koji su se pribojavali da su najave bile previe optimisti?ne ili preekstremne sre?om nisu bili u pravu, te je Ford vrlo hrabro pripremio za prodaju automobil koji gotovo u potpunosti izgleda kao i takmi?arski WRC automobil.

Pored fenomenalnog i blago re?eno upadnog izgleda, glavna osobina Focusa RS je poznati 2,5-litarski Duratec motor koji je za potrebe ovog modela oja?an na ?ak 300 KS i 410 Nm. Zahvaljuju?i velikoj koli?ini snage, ali i dobrom prenosu snage, Focus RS ?e do 100 km/h ubrzavati za manje od 6 sekundi.



Agresivan izgled, u osnovi, je potpuno podre?en funkciji iako izgleda pretjeran. Masivniji poklopac motora i veliki otvori za dovod hladnog zraka bili su neophodni za ojacani turbo motor, dok krge na poklopcu motora i na prednjim blatobranima obezbje?uju da viak vru?eg zraka efikasno iza?e iz motornog prostora.

Tako?er, nemogu?e je neprimjetiti dramati?no ire blatobrane, koji su posljedica 40 milimetara ireg traga to?kova, naravno sve u cilju omogu?avanja to breg prolaska kroz zavoje. Dominantan zadnji spojler i difuzor upotpunjuju sliku cestovnog WRC bolida, a RS je jednako fokusiran na performanse i u unutranjosti. Odli?ne Recaro koljke obezbje?uju dranje tijela i u najekstremnijim uslovima, dok kvalitetniji materijali i kombinacija boja daje potpuniji ugo?aj sportskog automobila.

Ono to je pored izgleda i motora najzanimljivije na Focusu RS je sistem koji omogu?ava prenos velike koli?ine snage na podlogu, a kako je razvoj pogona na sve to?kove bio preskup Ford je u RS montirao diferencijal sa djelimi?nom blokadom, ili kako ga oni vole nazvati Quaife Automatic Torque Biasing.



Tako?er, velika ispomo? diferencijalu bi?e i novorazvijeni prednji ovjes RevoKnuckle koji u potpunosti smanjuje nepoeljnu pojavu kada automobilom po?inje upravljati obrtni moment i gura prednje to?kove u neeljenom pravcu. Tako?er, u Fordu su razvili i potpuno novi ESP sistem koji je prilago?en potrebama ovog automobila, ali ipak ele ista?i da su ponaanje i snaga Focusa RS ukro?eni mehani?kim putem, te da je ESP tu samo za slu?aj najteih situacija.

Ovaj fenomenalni hot-hatch u prodaju stie po?etkom naredne godine, te ostaje da se vidi koliko se Ford zaista uspio izboriti sa problemom vika snage na prednjim to?kovima, naravno u direktnom okraju sa najboljim sportskim kompaktima.




sarajevo-x.com