SapnaOnLine

 
 
Ovdje ste:: Lifestyle Auto Testovi Test: Renault Laguna 2.0 dCi
 
 

Test: Renault Laguna 2.0 dCi

Ispis

Veća, lakša i kvalitetnija...

Nakon 32 mjeseca razvoja i milijardu potrošenih eura došla je Laguna treće generacije. Od prethodne je veća, lakša i, što je najvažnije, kvalitetnija. Ponuda motora i mjenjača zadovoljava sve ukuse, a isto se može reći i za tradicionalno bogate pakete opreme.


Dizajn je uvijek bio Lagunina jača strana. Već je prva generacija iz 1994. bila veoma privlačna. Takva je bila i nasljednica iz 2000. godine. Zbog navedenog, ali i više nego hrabrih poteza na Meganeu 2, Vel Satisu i Avatimeu, očekivale su se smjelije linije na Laguni 3. Međutim, one su izostale. 

Elegantnu i skladnu karoseriju čine velike glatke površine. Prednji dio krase moderna rasvjetna tijela, između kojih se nalazi minijaturni usisnik zraka koji budi sjećanja na legendarni Citroen DS. Apetit za zrakom motor zadovoljava kroz veliki otvor integriran u branik. Bočna linija najviše podsjeća na prošlu generaciju, pa se stiče utisak da su vrata ostala potpuno ista. Nekima je stražnji dio suviše jednostavan, a nije tajna da je u jednostavnosti savršenstvo. Ipak, nakon druženja s novom Lagunom zaključili smo da će se kod većine, bar što se dizajna tiče, desiti ljubav na drugi pogled.
 

 
Prvi dokaz znatno boljeg kvaliteta opažamo čim otvorimo vrata. Unutrašnjost je obložena vrhunskim materijalima, ugodnim na pogled i dodir. Cjepidlake će posebno oduševiti stepen krajnje obrade, koji u prethodne dvije generacije i nije baš bio prema standardu prestižne srednje klase. Svaki detalj djeluje odgovarajuće skupo, što se odnosi na aluminij, kožu i neizbježnu plastiku. Iza ergonomski, pa čak i sportski, oblikovanog volana nalaze se instrumenti jednostavne, lako čitljive grafike. Srećom, Renaultovi dizajneri zaobišli su današnje modne trendove koji podrazumijevaju ljubičasta i kakva sve ne osvjetljenja. Oni su instalirali, oku prijatno, svjetlo boje leda. Centralni dio armaturne table tečno se naslanja na linije kokpita. Tamo su smještene sve komande, od kojih posebno treba istaći tastere sofisticiranog klima-uređaja. S ciljem podizanja komfora, ugrađena je nova klima s tri programa rada: ''soft'', ''auto'' i ''fast''. Čak ni onima kojima je engleski jezik potpuno stran ne treba pojašnjenje. 
 

 
No, vratimo se onom ''opipljivom''. To su sjedišta koja su na svim dosadašnjim generacijama pružala maksimalnu udobnost. Prednja dva podešavaju se u svim pravcima i sigurni smo da će svako, uz podesiv točak upravljača, naći idealan položaj. Ni na stražnju klupu neće se ići po kazni. Međuosovinsko rastojanje od 2.756 mm nije rekordno, ali nudi vrhunski komfor za dva putnika na stražnjoj klupi, mada se ni za trećeg ne može reći da je višak. Ukoliko se voze svih pet putnika, problem je prtljag. Raspoloživih 462 l zapremine lako se popune. Ako Lagunu želimo pretvoriti u dostavno vozilo, to ćemo uraditi obaranjem stražnje djeljive klupe. S par jednostavnih poteza dobivamo prostor koji može prihvatiti 1.337 l (tečnog) tereta, mada praksa pokazuje da se nikad ne iskoristi kompletna zapremina. 
 

 
Ponudu motora čini veliki broj benzinaca i dizelaša. Ulazni dizel-motor, nestvarno male zapremine od 1.5 l i savremene tehnologije, daje dovoljnih 110 KS. Među dizelašima je i dvolitarski dCi sa 130, 150 i 175 KS. Nas je zapala zlatna sredina. U odnosu na masu od 1,5 tone, 150 KS je sasvim solidno. Motor primjereno uglađenog rada puni potencijal daje pri 4.000 obr/min, dok je maksimalnih 340 Nm obrtnog momenta dostupno pri duplo manjem broju obrtaja. Moderni dizelaš dolazi u paru s dobro sračunatim manuelnim šetobrzinskim mjenjačem. Prijenosni odnosi dozvoljavaju tečna i uvjerljiva ubrzanja, pa je Lagunu ugodno voziti i u gradu i na otvorenom putu. Tome doprinosi i vješanje, koje je u odnosu na prošlu generaciju postalo tvrđe, ali ne i neudobno. Ulazak u krivine ne izaziva ljuljanje karoserije te putnici neće osjetiti sindrome morske bolesti. Upravljački mehanizam podešen je po zahtjevima limuzinske klase. To znači da će sportski nastrojeni vozači tražiti malo direktniji kontakt s prednjom osovinom, dok će svi ostali biti 100% zadovoljni. Točkovi od 17 inča pokazali su se odličnim za naše, nazovi, puteve. Nema neugodnog lupanja i prenošenja udarca do površine za sjedenje, pa je Laguna jedno od najudobnijih automobila u klasi. 
 


 
Nova generacija kočnice nudi bolje kalibriran kočioni sistem. Nakon što dodirnete srednju pedalu nema neugodnog udara, kao na Meganeu, te su usporenja energična i predvidljiva. Ubrzo se priviknete i možete kočiti čak i kasno,a  istovremeno sigurno. 

Laguna druge generacije ušla u historiju kao prvi automobil koji je dobio maksimalnih pet NCAP zvjezdica. Ništa manje se ne očekuje ni od nove Lagune. Prilikom konstruiranja upotrijebljeni su moderni materijali, s kojima je, uprkos većim dimenzijama, postignuta manja masa. To je novi trend u autoindustriji, a Renault je, po običaju, napravio pionirske korake.

Renaultovi prodajni stratezi planiraju proboj među prva tri proizvođača u luksuznoj srednjoj klasi. Hrabro je postavljenja i cijena od 55.892 KM (testni model), ali poslije našeg iskustva s novom Lagunom znamo da toliko i vrijedi.



auto.ba

 
 
 
 

Najčitanije u zadnjih 30 dana

Ko je tu?

Nijedno
Trenutno aktivnih Gostiju: 44