SapnaOnLine

 
 
Ovdje ste:: Lifestyle Auto Testovi Test: Fiat 500 1.2 8V
 
 

Test: Fiat 500 1.2 8V

Ispis

Image

 

Prije pola stoljeća, 1957., Dante Giacosa je predstavio svoje djelo - Fiat 500. Ovaj automobil je uz nezaboravni motocikl Vespa motorizovao Italiju i dobar dio Evrope. Istog dana, 4. jula, ali pet decenija kasnije došao je reinkarnirani Topolino donoseći mnoštvo retro detalja i tehnologiju 21. stoljeća.

Kombinacija retro detalja, vrhunskog dizajna i istih takvih materijala djeluje kao najjači magnet. Naš zeleni Topolino, ili kako većina govori «novi Fićo» (iako se radi o potpuno drugačijim modelima), privlačio je ogroman broj znatiželjnih pogleda. Interes su pokazivali i žene i muškarci, bez obzira na starost. Posebno su nas iznenadila djeca koja su se, bukvalno, lijepila za stakla automobila. To na najbolji način potvrđuje da su Fiatovi dizajneri savršeno obavili posao. U suprotnom, novi Fiat 500 bio bi simpatičan samo nostalgičarima koji su vozačku karijeru počeli u «Fići» ili Topolinu.



Karoserija novog Fiata 500 (duga 355, široka 163 i visoka 149 cm) djeluje kao da se originalni Topolino nagutao kvasca za tijesto. Sve linije, nakon prilagođavanja savremenim potrebama, ostale su prepoznatljive. Moderne svjetlosne grupe zadržale su originalne ideje. To se posebno ističe na prednjem dijelu gdje su svjetla za poziciju izdvojena od glavnih farova, baš kao na 50-godišnjem Topolinu. Nekadašnje hromirane karambolke više nego uspješno zamjenjuju hromirani dodaci na modernim, masivnim branicima integrisanim u prednje i stražnje blatobrane. Bočna linija zadržala je prvobitne proporcije, a isto se može reći i za stražnji dio. Prepoznatljiva je i linija krova. Istina, umjesto nekadašnjeg platna sada nalazimo blago zatamnjeno staklo, koje daje poseban ugođaj u vožnji.



Zadivljeni vanjskim dizajnom, pitali smo se šta ćemo zateći u unutrašnjosti. Dodirom retro oblikovane kvake ni kamen ne može ostati ravnodušan, a brže otkucaje srca pobuđuje i fenomenalno oblikovan kokpit u boji karoserije. Na centralnom dijelu, kao nekad, nalazimo tri okrugla tastera oivičena hromom. Takvi su i koncentrično postavljeni instrumenti. Umjesto par lampica i kazaljki, sada nalazimo apsolutno sve što imaju najmoderniji automobili. Kazaljke brzinomjera i obrtomjera međusobno se prestižu dok je veliki i pregledni displej putnog računara smješten u sredinu. Mjerači temperature motora i nivoa goriva, iako digitalni, vjerno prate kružne linije koje su bile prisutne u prvom Topolinu. Najveća razlika uočljiva je na točku upravljača.



Bijeli mesnati volan obložen kožom mogao bi se komotno ugraditi u Bentley, Royce Rolls ili Bugatti. Nestvarno je dobar! Nadohvat ruke je i ručica mjenjača s legendarnom kuglom. Iako se takva ugrađivala prije 50 godina, moramo priznati da se odlično uklapa u sve zakone ergonomije. Idealno «sjedi» u ruci pa su promjene brzine brze i precizne. U prilog tome ide i položaj ručice koja otkriva da Fiat 500 koristi platformu na kojoj je ponikla Panda. Ugodno tvrda profilisana sjedišta dobro drže tijelo u svim uslovima vožnje, tako da ni višesatna vožnja ne izaziva neugodnost. U prednjem dijelu ima mjesta kao u Puntu, a moramo priznati da međuosovinsko rastojanje od 230 cm daje sasvim dovoljno prostora i na stražnjoj klupi. To nismo očekivali zbog stražnjih, malih bočnih prozora, pa smo doživjeli još jedno prijatno iznenađenje. Prtljažnik prihvata 185 litara tereta i to je sasvim dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Ukoliko želite povećati njegovu zapreminu, dovoljno je da povučete jednu od ručica koje oslobađaju naslone stražnje klupe. A ako povučete obje, dobit ćete solidnih 610 litara.



Ispod prepoznatljive karoserije nalazimo apsolutno drugačiju filozofiju od mehanike penzionisanog Fiata 500. Prije pola stoljeća dvocilindrični zračno hlađen motor nalazio se straga. Logično, i mjenjač je bio u istom dijelu Toplina, što znači da je pogon bio na stražnjem paru točkova. Sada se ispod prednje haube umjesto prtljažnika nalaze moderni benzinski i dizelski vodom hlađeni agregati. Nas je zapao bazni četverocilindrični 1.2-litarski benzinac sa 8 ventila. Oznaka FIRE otkriva da se radi o motoru koji zadovoljava najstrože ekološke norme, a to, posredno, nagovještava malu potrošnju i solidne performanse. Maksimalna snaga od 69 KS ispočetka nam se činila skromna, tim prije jer prazan Fiat 500 ima masu od 865 kg. Međutim, odlično sračunat manuelni mjenjač sa pet stepeni prijenosa omogućava solidne performanse: od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,9 s i postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h. To je više nego dovoljno za dobar ritam u gradskoj i prigradskoj vožnji, odnosno u uslovima kakvi su u cijeloj BiH. Za državljane zemalja koje su ''otkrile'' autoputove postoje primjereniji i adekvatno skuplji motori. 

Okruženi odličnim dizajnom uživali smo u vožnji. Električni servovolan daje dobar osjećaj. Dovoljno je precizan i za sportski nastrojene vozače. Doduše, mi smo samo kratko vozili s uključenim ''city'' modom. Možda se čini suvišnim, ali pripadnice ljepšeg spola najviše hvale to magično okruglo crno dugme. Očigledno je da za sve ukuse ima po nešto. Vješanje je dobro podešeno. Uprkos niskoprofilnim gumama montiranim na aluminijske naplatke od 15 inča, nije bilo neugodnih udara. Držanje podloge je uzorno u svim uslovima, što navodi na zaključak da je vješanje predviđeno za znatno jače i teže agregate. Kako li se tek ponaša verzija Abarth? Nadamo se da ćemo je jednom testirati ili bar kratkotrajno voziti.

     

U svom prirodnom, gradskom okruženju Fiat 500 je idealan izbor. Krug okretanja od samo 8,9 metara i odlična preglednost na sve strane potpomognuta parking senzorima dozvoljava vožnju bez naprezanja i početnicima. Isto je i na otvorenom putu, gdje se novi Topolino ponaša dobroćudno zbog čega su, uprkos baznom motoru, mogući solidni brzinski prosjeci. Tokom višegodišnjeg bavljenja ovim poslom vozili smo sve i svašta i uvijek smo se susretali s ''likovima'' svih registrovanih vrsta koji su uvijek, ali baš uvijek, pitali - koliko troši? Fiat 500 je izuzetak. Niko nije postavio ''legendarno'' pitanje. Još manje su se zanimali za vrstu agregata (tipa: ''Jarane, jel' dizel''). Iako, očigledno, taj podatak nije bitan, recimo da se Fiat 500 u najgorim gradskim uslovima zadovoljava sa 7,5 litara bezolovnog benzina. Na putevima van grada lako drži prosjek ispod 5 litara, što na najbolji način pokazuje da je bazni motor «prava mjera» za prosječno zahtjevne vozače.
Zavedeni nostalgijom i dizajnom, mnogo je onih koji su nam pravili društvo tokom snimanjai slikanja, pa je jasno da je Fiat pogodio u centar.



Kada zanemarimo emocije i ostavimo samo razum, konačna ocjena je opet 5. Završna obrada je, u odnosu na klasu kojoj pripada, na najvišem nivou. Masa vozila otkriva bogate pakete opreme ali, što je važnije, i gomilu sigurnosnih dodataka. Osvojenih maksimalnih pet NCAP zvjezdica potvrđuje da je prelijepa karoserija iznad svega sigurna.

Zbog svega navedenog cijena od 25.000 KM do registracije (testni automobil) je realno određena. Niti jedno istinsko umjetničko djelo nema adekvatnu protivvrijednost u novčanicama. Emocije, odnosno prava ljubav, ne mogu se platiti, a tako je i sa Fiatom 500 koji vrijedi svaki uloženi novčić.

 

auto.ba

 
 
 
 

Najčitanije u zadnjih 30 dana

Ko je tu?

Nijedno
Trenutno aktivnih Gostiju: 81