SapnaOnLine

 
 
Ovdje ste:: Lifestyle Zdravlje
 
 

Ispis

Sa svime u ivotu, pa tako i sa zdravim namirnicama treba biti umjeren. Evo i zato: ?okolada je dobar antioksidant, ali zato moe uzrokovati migrenu, a i visoko je kalori?na; osam ?aa vode idealna je dnevna mjera, no pretjerate li, vodom se ?ak moete i predozirati; kava ?e vas razbuditi, tititi od bubrenog kamenca, no zato moe loe utjecati na razinu kolesterola te na razinu kalcija.



Evo jo nekih zanimljivosti o namirnicama i pi?ima te njihovim dobrim i loim stranama.

?okolada je snaan antioksidant, pozitivno utje?e na kardiovaskularni sustav, popravlja raspoloenje, no zato moe uzrokovati migrene i izazvati garavicu. Svojim djelovanjem utje?e na pove?anje lu?enja urinarnih oksalata, to moe dovesti do ubrzanog stvaranja bubrenog kamenca.


Vitamin C poti?e prirodnu proizvodnju kolagena i pomae pri lije?enju rana. Jedno ameri?ko istraivanje pokazalo je kako su ljudi koji su jeli hranu bogatu vitaminom C imali manje bora od onih ?ija je prehrana sadravala malo tog vitamina. Istraiva?i su tako?er zaklju?ili da uzimanje vie od 700 mg vitamina C dnevno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti za 25 posto.

Prema studijama, velike doze vitamina C djeluju razorno na tumorske stanice, ali se moraju davati intravenozno, a ne oralno.

No uvrijeeno miljenje da vitamin C pomae kod prehlada, prema nekim novim istraivanjima, samo je mit. Uzimanje vitamina C u spre?avanju prehlada, tvrde znanstvenici, gubitak je vremena i novca. Za ve?inu ljudi, naime, korist uzimanja nadomjeska vitamina C je tako malena kad se radi o prevenciji prehlade ili gripe da je zapravo jednako uzimaju ga ili ne.

Voda - preporuka da se dnevno mora popiti osam ?aa vode datira jo od 1945. godine. Voda pomae da se tijelo oslobodi nagomilanih toksina i otrova. Ona ispire organizam i odrava ga zdravim izvana i iznutra.

Voda ?ini prosje?no 55 do 60 posto ukupne mase odrasle osobe, pa organizam svakodnevno treba 1,5 do dvije litre vode. Najnovija istraivanja, pak, pokazala su da ljudi jako puno teku?ine dobivaju unoenjem hrane i napitaka (?aja, mlijeka, soka, kave).

Jedno istraivanje, koje je dva tjedna prou?avalo kou blizanki, od kojih je jedna pila dvije litre vode dnevno, a druga nikako nije konzumirala vodu, pokazalo je da pijenje vode nije uop?e utjecalo na elasti?nost i masno?u koe njihove koe.

Organizam blizanke koja nije pila vodu teku?inu je crpio iz hrane, vo?a, povr?a i drugih napitaka.

Vodom se moe i predozirati, pa ?ak i umrijeti od prevelike popijene koli?ine. U Velikoj Britaniji je zabiljeen slu?aj smrti zbog predoziranja vodom. Srce jednog Britanca, naime, stalo je nakon to je popio pet puta vie vode od preporu?enog dnevnog unosa. Na dan kada je umro popio je vie od deset litara vode u samo osam sati. Prevelika koli?ina vode izazvala je sr?ani udar.

Vino - posljednjih su godina razna istraivanja potvrdila da je umjereno pijenje vina dobro za zdravlje. Tako su znanstvenici potvrdili da crno vino smanjuje rizik od sr?anih bolesti, titi od modanog udara, spre?ava rak gutera?e i ?ak djeluje protiv potencijalno fatalnih bakterija kao to su salmonela, E. coli i listerioza.

Pretjerujete li, pak, s vinom, mogli biste imati ozbiljnih posljedica po zdravlje. ?esto i prekomjerno konzumiranje alkohola smanjuje u?inkovitost imunolokog sustava, a poznato je da alkoholi?ari ?e?e obolijevaju od raznih infekcija. Alkohol ote?uje i gutera?u, to dovodi do e?erne bolesti, negativno utje?e na nadbubrenu lijezdu, titnja?u i spolne lijezde.



Crveno meso bogato je proteinima, mineralima poput cinka i eljeza te vitaminima B i D. No crveno meso bogato je zasi?enim mastima koje se povezuju s kardiovaskularnim bolestima. Osim toga, konzumacija mesa i mesnih prera?evina, poput slanine i kobasica, pove?ava rizik za razvoj kolorektalnog tumora kod ljudi. Osobe koje jedu velike koli?ine mesa izlau se ve?em riziku da ?e oboljeti od dijabetesa tipa 2.

Jabuka i banana - jabuka je izvrstan izvor mnogih korisnih sastojaka, a naro?ito flavonoida, koji sadre antioksidante, ?uvare srca. No ta vlakna su netopiva i nisu dobra za crijeva. Naime, spomenuta vlakna fermentiraju u plinove, koji mogu izazvati bolove i nadimanje.

Banane, pak, vra?aju energiju i bogate su kalijem, magnezijem i vitaminom B6, koji je dobar za ivce. No zelene banane mogu izazvati probleme s probavom, jer se krob koje sadre veoma teko probavlja.

Najbolje bi bilo kombinirati razli?ito vo?e i povr?e svaki dan jer crijevima trebaju razli?ite vrste vlakana kako bi dobro funkcionirala.

U svakom slu?aju, uvijek treba imati na umu da ni s kojom namirnicom, koliko god ona bila korisna, nije dobro pretjerivati.


 
 
 
 

Naj?itanije u zadnjih 30 dana

Ko je tu?

Nijedno
Trenutno aktivnih Gostiju: 60